fredag 9 maj 2014

riktning och teori

Efter första texthandledningen så är det bestämt. Att jag ändå ska kombinera min första frågeställning med utgångspunkt i estetiska lärprocesser, tillsammans med en delfrågeställning om rörelse i klassrummet som gestaltningen har kommit att inrikta sig på. 

Genom att detta knyts samman av sociokulturell lärandeteori så kan jag knyta gestaltningens senare skede till min didaktiska frågeställning, som till viss mån är förändrad men samtidigt berör det som jag först var intresserad av. Även om det nu är en ny och förvirrande process så känns det ändå skönt att jag ändå får lov att knyta ihop mina delar där jag har varit påväg och att de inte är bortkastade utan att de också har sin plats.

Då man skriver så mycket i sin text redan så skriver jag inte mina frågeställningar här men jag ville ändå formulera mig kring hur jag tänker om gestaltningens och textens sammankoppling. 

Jag fick tips av Charlotte att:

Inta elevernas position ur skolbänken, vänd på rollerna.

Hur dansar du enligt eleverna?

Med dessa meningar i samband med de senaste tankarna om texten så försöker jag att hitta nya medium att visualisera mina tankar. Jag har filmat mina fötter under en del av en engelsklektion och jag kommer eventuellt att klippa och redigera den något, vi får se vad som blir av den. Jag återkommer!

Jag har tidigare också skrivit om en idé att låta eleverna på min skola att få arbeta med att skapa ett memory palace tillsammans. Denna idé greppar jag återigen tag i och kanske blir det ytterligare en del av gestaltningens slutliga form. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar