torsdag 23 september 2010

gatans belysning bexifierad! (reflektion 2)

minnen från veckan i det offentliga rummet. 


att jag på något sätt skulle vilja förändra gatubelysningen var sedan tidigare i mina tankar, de fick nytt liv under introduktionsdagen och med stöd från gruppen så vågade jag pröva planen!


den första kontakten med Mona på gatubolaget gjorde så att jag fick prata med Timo på Svevia, som lånade ut en ljusglob till mig och när jag hade fått pyssla loss på den så fick jag möta janne stolt som satte upp den vid Bergslagsgatan bakom Centralstationen. följ med i min lilla bildberättelse här nedan:


med skjuts på motorcykel mellan regnskurar fick jag hämta en glob på Svevias kontor.




att bekanta sig med en ljusglob
 
här börjar förvandlingen...









janne stolt byter till min ljusglob
såhär såg den ut när mörkret hade lagt sig

dagens ros och choklad till de som hjälpte mig att sätta mitt spår i stadsrummet!
jag fick sådan pepp om goda förtroenden och förhoppningar om fler goda samarbeten.
  
mitt möte med det offentliga rummet blev inte så läskigt som jag först trodde, mitt i veckan innan planen riktigt hade visat sig tyckte jag att det var jobbigt och trodde att jag skulle få kompromissa fram något som jag inte alls skulle vara så stolt över som detta.


jag har ögon på alla ställen jag kan i stan nu för att jag inte vill gå om miste att se om någon har lämnat ett litet spår eller ett meddelande efter sig. att man får ta för sig av det utrymmet som vi alla ska vistas i.


likaså som jag blev glad för samarbetet med dessa hjälpfulla personer så blir jag glad av att kunna skriva här och berätta för fler om denna roliga upplevelse. det känns viktigt att skriva för mig själv men jag tror att det blir än mer viktigt när man vet att det förhoppningsvis är några fler som läser det jag skriver.


nån mer som delar min ljusfascination så kanske vi kan ses här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar